E k o n o s t a t |
E K O N O S T A T -
slúži na obohatenie zmesy pri vyžších a maximálnych otáčkach motora.
Tvoria ho tri trysky vo vrchnom víku karburátora. Spúšťa sa automaticky - podtlakom. Majú ho všetky karburátory ESDR Š105-120
a SEDR iba Š130-136. Niektorí majitelia Škodoviek vedia, že ho tam majú ale máloktorí ho vedia vedome využiť. Najefektivnejšie využitie ekonostatu
je na rovných cestách a na autostrádach a tiež pri predbiehaní. Ak máte urobené otváranie druhej komory mechanicky, tak je spúšťanie
ekonostatu jednoduchšie. Pri ustálenej rýchlosti okolo 90 až 120km/hod. stačí pootvoriť druhú komoru
na 10-20 se- kúnd a potom ju uzavrieť, tak aby ste išli iba na prvú komoru. Tým sa docieli, že sa v karburátore vytvorí dostatočný podtlak na spustenie ekonostatu. Potom, veľmi pomaly, treba uberať plyn, dovtedy, kým sa rýchlosť prestane zvyšovať. A zrazu zistíte, že pri tej istej alebo pri vyžšej rýchlosti máte podstatne menej stlačený plynový pedál. Pre tých horlivejších existuje niekoľko úprav ekonostatu ja som odskúšal nasle- dovné tri spôsoby: |
1. na pôvodnom SEDR-i som zväčšil trysku zmesy na 1.2mm a paliva na 1,0mm - okamžitý účinok. 2. vymeniť vrchné výko zo ESDR-a dať ho na SEDR najlepšie ESDR z Š120LS,GLS 3. najlepšie my funguje, na môj štýl jazdy, zväčšenie iba trysky zmesy na 1,1mm Pre tých čo nemajú príručky o karburátore 32 SEDR vyraz.č.2951 zo Š130-136 tak má tieto trysky ekonostatu: tryska paliva - 0,60mm tryska zmesy - 0,95mm tryska vzduchu - 0,70mm Karburátor 32 ESDR Š 120-120GLS od roku X.1979 vyraz.číslo 2926,2940 má zase nasledovné hodnoty: tryska paliva - 0,60mm(L) - 0,70mm(LS,GLS) tryska zmesy - 1,10mm tryska vzduchu - 0,70mm POZOR! Na karburátor SEDR zo Š105-120 vyraz.č. 2931 až 3 sa nedá prehodiť vrchné víko s ekono- statom. Oni nemajú v tele karburátora vyvŕtané otvory na jeho spustenie, preto ho ani nemajú. |
Aktualizované: